USA 2002

Subtitle

Woensdag 21 en donderdag 22 augustus 2002

Woensdag 21 augustus 2002

Vanmorgen was Roontje weer lekker vroeg wakker en ik doe net alsof ik gek ben en denk dat ik nog even doorslaap tot 8.30 uur. Foutje, het was 7.30 uur…. Ach ik zal wel genoeg slaap hebben gehad.

We liggen nu even lekker tv te kijken en gaan straks naar de botanische tuinen en relaxen.

De dagen gaan nu wel heel snel en we genieten er dus maar goed van.

We hebben vanmorgen eerste een ochtendduik genomen voordat we gingen ontbijten. Dat was wel heel erg lekker. De zon doet erg zijn best en dus zal ik flink moeten smeren.

Tegen het einde van de ochtend gaan we naar Opekaa Falls (of zoiets) We zijn gewoon erg verwend want erg bijzonder vinden we ze niet.

Dan maar naar Smith’s Tropical Gardens. Het is erg mooi park met allerlei soorten bomen, bloemen, planten, struiken en tuinen. We hebben er veel foto’s gemaakt en ondanks de warmte was het erg leuk.

We hebben als lunch een overheerlijke hamburger op in de Grove Lounge bij het hotel. Die was errug lekker. Koken kunnen ze hier wel.

Daarna heerlijk liggen bakken, braden, zwemmen en lezen. De zon is erg heet en ik leg dan ook maar een handdoek over mijn verbrande benen.

Tegen half 5 nemen we even een pauze en gaan lekker op de hotelkamer liggen lezen en tv kijken.

We besluiten om gewoon lekker hier te eten want we hebben al een fles wijn achter de kiezen. Roon kiest Asia Seafood Sauté en ik neem de Chickenbreast Sauté. Allebei erg lekker en gezond met veel groenten en rijst. Een heerlijke fles rode wijn erbij en genieten maar.

Voor het avondeten hebben we nog even over het strand gewandeld en over de cliffs/rotsen in het water gelopen.

Het is echt een soort plateau waar je over loopt. Was best een beetje eng wat ik dacht dat ik zo weggeslagen zou worden door de golven. Dat viel gelukkig wel weer mee.

Na het eten ook lekker de volle maan gekeken en met de voeten in het water gestaan terwijl Roon een sigaartje rookt.

Toen we van de week bij de Japanner zaten te eten viel het licht uit. Dat haddden wij weer hoor. Er was een kok die gewoon verder ging met koken en flambeerde de hele boel, was wel lachen.

Vanmiddag ging hier weer een brandalarm af. In de 9 maanden dat ik Roon nu ken is dit nu de 3e keer! Gelukkig zitten we op de begane grond en kunnen we zo naar buiten lopen.

Roontje ligt al te tukken, ik ga ook maar slapen. Morgen gaan we nl 4 uur lang paardrijden. Ik ben benieuwd!

Donderdag 22 augustus 2002.

Vannacht niet echt heel erg fijn geslapen. Bijna elk uur wakker geweest. Of het komt door de volle maan (hebben we gister na het eten nog even naar staan kijken, was echt heel erg mooi)  óf het is de angst dat we niet op tijd komen voor het paardrijden aangezien ik ruzie had met de wekker en dus niet heel erg van overtuigd was dat dat ding ook daadwerkelijk zou afgaan.

Maar ruim voor de wekker (die niet afging, maar gelukkig had ik mijn mobiel ook nog gezet) waren we wakker, gedoucht en aangekleed. Broodje gekocht, getankt en op naar de Princeville Ranch Stables. We waren weer veel te vroeg en hebben ergens nog koffie/thee gedronken. Daarna

waren we weer iets te laat, want ze zaten als op ons te wachten.

We kregen een uitgebreide instructie over wat wel wel en niet moesten doen. Over het kuddegedrag en rangorde in de groep. Heel netjes allemaal.

Roon kreeg een leuk bont paardje toegewezen die Sergeant heet. Ik kreeg een kopervosje die Copper heet. Het zijn allemaal stevige Quarter Horses. Ze zien er goed uit en zijn erg braaf.

We mogen door de weilanden heen ons eigen pad kiezen en dat is wel leuk.

De paarden doen dat niet altijd even gewillig maar dat is een ander verhaal.

Tussendoor krijgen ze wat te drinken en worden er foto’s gemaakt. Er wordt goed op iedereen gelet.

Dan komen we op de rustplaats, wordt iedereen stuk voor stuk van het paard geholpen en worden de paarden vastgebonden.  We krijgen wat water en worden naar een pad geleid naar een waterval. Het is echt heel erg mooi plekje waar je alleen te paard komt. Het is privé terrein.

We nemen een duik in het water bij de waterval. Roon hangt even de bikkel uit en begeeft zich eronder. De begeleiders maken lunch. Een soort van pitabroodjes waar je zelf beleg op kunt doen van kalkoen, salami, kokommer, gauava, kaas en mosterd. Smaakt in ieder geval prima!

Lekkere Lake Powell Lemonade erbij en het was weer genieten.

We liepen terug over een ander pad een stukje omhoog over de top van de waterval waar we eerder zwommen.  Toen omhoog geklommen tegen een rostpartij dmv een ketting, toen weer over een watertje en toen waren we alweer bij de paarden.

Iedereen er stuk voor stuk weer opgeholpen en op weg naar huis.

Die van Roon ging op de heenweg een paar keer in draf, maar verder geen spannende dingen gebeurd ;-))

We liggen nu bij het zwembad (die vanmiddag naar onze mening minder goed is schoongemaakt tov de rest van de week, maar goed)  Er ligt straks nog een bakje quacamole op ons te wachten en vanavond gaan we als afscheid naar de Japanner.

Nu maar weer even relaxen en genieten van de laatste dag op Kauaii.