USA 2002

Subtitle

Zaterdag 3 en zondag 4 augustus 2002

Zaterdag 3 augustus 2002.

Deel 1

Gister niet meer in de springles meegereden met Gamble. Kreeg allemaal reacties van mensen op stal waarom ik niet meer mee deed. Het ging toch zo goed? Tja, ik zal Gammie missen, mijn knulletje.

Vanmorgen om 6.15 uur wakker en kreeg meteen een sms van Roon dat hij me kwam ophalen. Dat is wel heel erg lief want dan hoef ik niet met de bus en de trein met al die zooi te sjouwen. Erg lief van mijn schatje!

Om 7.15 uur was Roon al bij mij en hebben we even mijn koffer ingepakt die R0on voor me had meegenomen. Koffie gedronken en wat gegeten. Tegen 8.15 uur in de auto gestapt en naar Haarlem gereden. Op het station foto’s gemaakt van Roon voor zijn Internationale Rijbewijs. Lachen hoor! Meteen een hoop lol. We hadden nl 2 euro in dat machine gedaan en zaten maar te wachten totdat de flits kwam. Roon kreeg er kramp van in zijn kaken tot dat we erachter kwamen dat er 3.50 euro in moest. Duh!

Toen als een speer naar de ANWB zo’n Int. Rijbewijs gehaald en terug naar het werk van Roon. Marleen was daar om 10.15 uur om ons naar Schiphol te brengen. Het regent als een gek! Perfecte dag om dus op vakantie te gaan.

Daar aangekomen blijkt dat we al 2  uur vertraging hebben en het boarden begint om 15.00 uur. We gaan nu dus lekker winkelen, shoppen en geld uitgeven en GENIETEN!

Deel 2

We zitten nu alweer een poosje in het vliegtuig. We hadden wel wat vertraging maar ik moet zeggen dat het allemaal waard is. Roon ik vliegen lekker BC. Lekker veel luxe dus op de heenreis.

We konden tegen 16.15 uur boarden en na een poosje zat alles vast en op zijn plek. Tegen 16.45 uur zijn we opgestegen. Het is echt een mega luxe hier hoor, je weet niet wat je meemaakt. Stoelen die ik thuis nog niet heb staan. Alles kan er aan bewegen, hoofdsteun, voetensteun en leuning.

Verder komt er een flatscreen uit de linkerarmsteun en een uitklaptafeltje uit de rechter. Uit het tafeltje tussen ons in komt nog eens een extra tafeltje.

We hebben mega lekker glaasje port gekregen (fles speciaal voor ons open gemaakt) met een heerlijk bakkie pinda’s. nog een ronde voort de port en daarna het voorgerecht. Salade, asperges en allerlei dingen.

We kregen een setje met een koptelefoon, tandenpoets en opfris-setje en sokken en een ooglapje. (en dat heeft die lieve vriend van Roon dus allemaal geregeld)

Ik zit te genieten als ik weet niet hoe!

Op Schiphol hebben we ook al van alles gekocht. Roon heeft 2 lekkere parfums gekocht en ik heb ook een heerlijk geurtje gekregen. Dat is de geur die ik van Roon heb gekregen. Romance van Ralph Lauren. Dat is echt mijn geurtje! Lief he!

Verder hebben we allebei een nieuw horloge van Swatch uitgezocht en gekocht. We hadden allebei ons horloge thuis laten liggen.

Het is dus één en al verwennerij. Het is echt ongelooflijk, ik geniet met volle teugen en kan niet anders dan rondlopen met een dikke grijs ;-))

We hebben het eten net op en hebben Spiderman gekeken, de koffie met likeur achter de kiezen en nu maar even relaxen.

Los Angeles, here we come!!

Ik ben benieuwd wat deze vakantie mij gaat brengen maar tot op heden heb ik geen twijfel dat dit de vakantie van mijn leven gaat worden.

Yessssssss!!

Deel 3

We vliegen nu over Groendland, het is prachtig om te zien, veel bergen, sneeuw en ijsblokken in de zee.

Het is in de lucht -36 graden. Het is een geweldig land om te zien, heel erg mooi. Wat een belevenis.

Deel 4

We hebben nu alweer een heel stuk van de vlucht erop zitten.

ETA is 18.21 uur. We moeten nog 4.23 uur vliegen. Het is nu 13.58 in LA en in Nederland 23.00 uur.

Heel erg raar want het is nog steeds mega licht hier. Tijdens de hele vlucht is het nog niet donker geweest, heel apart.

Iedereen heeft de luikjes dcht gedaan en het is pikkedonker hier. Als je maar 1 luikje open doet dan is de hele tent verlicht. Ik wil nog wel eens naar buiten kijken maar dat wordt me niet in dank afgenomen hihihihi.

We krijgen tijdens de vlucht allerlei lekker dingen aangeboden zoals ijs, broodje of jus. Wat een verwennerij!

Roontje die ligt nu lekker te tukken, is moe. Logisch ook want die heeft de afgelopen dagen heel hard gewerkt.

Ik ga maar even muziek luisteren, maar ze spelen elke keer hetzelfde en dat heb ik nu ook wel gehoord. Verwend he! ;-))

Deel 5

We zijn de verder de hele vlucht door goed verwend. Terwijl Roon lag te tukken kregen we nog een broodje, sapje, ijs. Roon kreeg nu een bloedneus in het vliegtuig en we moeten zeggen dat we het ook wel zat zijn. We willen er wel uit.

Voor de landing kregen we nog wat te eten. Een salade, broodje en een vispaté. We kregen als souvenir een Delftsblauw huisje met een neut erin. We kregen ook allebei een peper en zoutstelletje op ons bord en die hebben we mooi meegejoept. Dat zijn van die schattige dingetjes.

Tijdens de landing kreeg ik onwijs last van mijn oren, hoofd en nek,. Dacht dat mijn hoofd uit elkaar zou spatten. We zijn om 18.12 uur geland en het duurde niet echt heel erg lang voordat we de koffers kregen. De controle was niet echt mega streng maar er liep wel een beagle rond om overal aan te snuffelen.

Wekonden met een bus naar het verhuurbedrijf Alamo en daar de auto ophalen. Dat ging allemaal heel erg vlot. We hadden nog een discussie over welke auto we wilden maar we hebben degene maar genomen die ze hadden gereserveerd.

Het was allemaal even wennen want het is een automaat en niet alles gaat zo vanzelf, maar slimme Roontje reed er zo mee weg.

Op naar het Crown Plaza hotel. Ligt dichtbij het vliegveld dus we rijden er zo heen.

We zijn onderhand behoorlijk moe en raken ook wat geïrriteerd als we geen parkeerplaats kunnen vinden, de auto niet op slot ging, achterbak niet open en de lampen niet uit wilden. Geweldig staan stuntelen dus.

Snel ingecheckt, ontbijt gereserveerd voor $5 p.p. en snel naar de kamer en douchen. We hebben binnen no time de kamer een persoonlijk tintje gegeven door bijna alle tassen op de kop te zetten en dus een mega bende hier te creëren. Geweldig, wat ik allemaal wel niet heb meegenomen. Zelfs de beschrijving van hoe de stoel in het vliegtuig werkt heb ik bij mij. Foutje bedankt!

Verder heb ik van Roon een geurtje gekregen om 10.000 mtr hoogte. Lief he! White Linen van Estée Lauder. Heel erg lekker. Ik word echt een verwend nest hoor!

We hebben nog even wat gegeten in het hotel. Roon een overheerlijke grot Ceasar Salade en ik een garnalencocktail. Errug lekker met een glaasje wijn erbij.

Toen om 20.30 uur maar het bed ingedoken want ik kan mijn ogen niet meer open houden.

Deel 6

Het is nu 4.15 uur en we zijn klaar wakker. Roon ligt te lezen en ik ben maar even aan het schrijven. Ik heb honger!! Logisch want normaal is het lunchtijd. Ik zal dus even een paar uur moeten wachten. We staan om 7.00 uur op en proppen alle zooi weer in de tas en gaan ontbijten!

Let the fun begin!

Dag 2. Zondag 4 augustus 2002.

Vanmorgen opgestaan om 7.00 uur. Ontbijt tot 9.00 uur. We kregen daar de hotelvouchers en infomap uitgereikt.

Toen boodschappen gedaan en bij Starbucks een bakkie gedaan. We zijn tegen 10.30 uur gaan rijden richting Las Vegas om 11.03 rijden we op de Freeway richting Barstow.

Vanmorgen dus een heerlijk ontbijtbuffet gehad in het hotel. Was echt super geregeld. Ik had vannacht al zo´n honger dus ik ben aangevallen op het buffet.

De dame van de reisorganisatie kwam al naar onze tafel om de map met vouchers af te geven. Goed geregeld.

We hebben een lekke bakkie gedronken bij Starbucks nadat we eerst 14 liter water hadden ingeslagen. In de 1e instantie hadden we de verkeerde route genomen maar daar kwamen we al snel  rechtdoor hoeven te rijden ;-))

Ik moest natuurlijk alweer plassen voordat we LA uitwaren. (zegt iets over mijn blaas, maar ook over de grootte van de stad)

Het is best druk op de weg, maar we houden ons netjes aan de snelheid want boetes zijn hier niet gering.

Om 13.00 uur zijn we gestopt in Calico Ghosttown. Dat moet een oude mijn/spookstadje zijn. Nou ten eerste was het bloedheet! Echt niet normaal meer hoor. Een klein windje zorgde ervoor dat het nog enigszins uit te houden was. Het is een leuk stadje maar alles op toerisme gericht.

In de 45 min dat we daar hebben rondgelopen ben ik al behoorlijk verkleurd. Zo hard gaat het daar dus!

Het is nu 15.04 uur en we zijn alweer een uur onderweg. We moeten nog 1,5 uur voordat we in Las Vegas zijn. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat is.

16.18 uur rijden we Las Vegas binnen, het is echt niet normaal wat je ziet. Het is gewoon allemaal waar wat ze schrijven en zeggen. Hoge hotels, veel verlichting en een boel drukte. Het hotel hebben we gelukkig zo gevonden. We slapen in het Circus Circus. Het hotel doet zijn naam eer aan.

Veel mensen, ongelooflijk groot, mega veel gokkasten en noem maar op of ze hebben het wel.

We hebben er 20 min over gedaan voordat we konden inchecken, zo lang was de rij. We werden er wel een beetje chaggi van.

De hotelkamer ligt op de 15e etage. De hoogste verdieping dus. We hebben een bungee jump centrum voor de deur en dus zie je om de havenklap iemand naar beneden donderen.

Na lekker gedoucht te hebben zijn we aan de wandel gegaan.

Het is behoorlijk warm buiten en we leggen het dan ook aardig af. We hebben bij Asia Noodles in de Venetian gegeten. Erg gezond en erg lekker!

Buiten is het vroeg donker dus snel naar buiten om alles te zien. Het was echt prachtig! Heel mooi verlicht hotels, gondeliers en noem maar op.

Teruggelopen naar het hotel en nu ff relaxen. Zo zullen we wel als een blok in slaap vallen…….truste!