USA 2002

Subtitle

Vrijdag 23 en zaterdag 24 augustus 2002

Vrijdag 23 augustus 2002.

Gister heerlijk liggen bakken in de zon en nog even beetje kleur op gedaan. We kunnen niet anders concluderen dan dat we goed bruin zijn geworden.

Vanmorgen was ik iets voor 7.00 uur wakker en Roon werd ook al snel wakker.

Na het douchen uitgebreid ontbeten in het hotel. Het kost wat (12 dollar) maar dan heb je ook wat.

Het begint nog even wat te regenen en we hebben dus lekker de tijd om de koffers in te pakken. Het lukt prima en alles past er gelukkig weer in.

We nemen nog even de tijd om aan het zwembad te relaxen en willen ook nog even de zee induiken als we zien dat er een stuk strand is afgezet. We lopen erheen en zien dat er een zeehondje ligt. Ik kijk, schrik, draai me weg en moet van schrik huilen. Ik was in de volle veronderstelling dat hij dood was.

Een mevrouw vertelde aan Roon dat alles goed was en hij nog leefde. Hij was alleen moe en wilde slapen. Gelukkig maar, ik was even heel erg geschrokken.

We zitten nu te wachten totdat we kunnen boarden. Alle bagage is al ingecheckt en als het een beetje meezit hebben we een plaatsje bij een nooduitgang en dus met iets meer beenruimte.

We moeten wel weer alle koffers openmaken en uit laten pluizen door zo’n mannetje. Wat een gedoe zeg. De mensen zijn hier alleen een stuk vriendelijker en leggen netjes uit wat er gaat gebeuren.

Ik mag zo doorlopen maar Roon wordt weer gefouilleerd  en moet zijn schoenen uitdoen. Ben ik blij dat ik sandalen aan heb.

Nou we mogen zo boarden en dus stop ik er maar mee.

Morgen nog een halve dag LA en dan om 16.00 uur richting Amsterdam Schiphol. Bléh

Zaterdag 24 augustus 2002.

De vlucht ging gister perfect. Lekker rustig vluchtje met een klein beetje turbulentie. De landing ging perfect, echt super netjes. Je voelde niet eens dat we met de wielen de grond raakte.

Het duurde wel erg lang voordat we de bagage hadden en de baan waarop ze binnen zouden komen wisselde ook al.

Toen maar een taxi genomen met Bin Laden achter het stuur (leek er best op met die rare tulband op zijn hoofd) We waren toch wel moe en toen de taxi chauffeur niet door kon rijden tot voor het hotel begon ik me mega te irriteren.

We hebben gewoon 2 dollar betaald om de laatste 10 meter naar de stoep af te leggen. Roon irriteerde zich weer aan mij ;-))

Maar goed, inchecken ging snel en we kregen nog gratis bonnen voor het ontbijt ook nog. We vroegen nl of ze weer dezelfde regeling/coupons hadden als de vorige keer. Dat gold dus niet voor deze keer maar omdat we blijkbaar zo aardig waren kregen we nu toch een gratis ontbijt. Lief he!

En dat in vergelijking met het ontbijt op Kauaii van 12 dollar. Dit is dan toch beter.

Vannacht nog een duur maar lekker glas wijn gedronken en toen gaan slapen.

Ik ga op zoek naar oordoppen want het lijkt wel of de vliegtuigen naast mijn bed landen. Maar dat wil allemaal niet lukken en ik ben dan ook samen met Roon om 7.00 uur wakker. Ik ben kapot en gebroken, balen hoor.

We douchen en ontbijten en besluiten na veel getob om de ochtend op de hotelkamer te blijven en de tijd voor onszelf te nemen.

We wilden eerst naar Beverly Hills gaan of zo, maar dat zou allemaal veel tijd in beslag nemen en aangezien we vroeg wilden inchecken omdat we dan een betere stoelen zouden krijgen.

Om 12.00 uur checken we dus uit en pakken de shuttlebus naar KLM Terminal en gaan netjes in de rij staan. Het schiet gelukkig op en we krijgen plaatsen bij een uitgang, lekker veel beenruimte dus.

Het vliegveld/shops stelt niet zoveel voor en we gaan lekker met een bakkie thee/koffie van Starbucks naar de vliegtuigen kijken.

We hebben ons een breuk gelachen om de mensen die bij ons in het vliegtuig zitten en blijkbaar moeite hebben met luisteren.

Ze mogen boarden per opgenoemde rij en moeten paspoort, boardingcard en ticket bij de hand houden. Nou je weet niet wat je ziet, er ontstaat binnen no time een rij van mensen die denken dat ze naar binnen mogen maar weer zonder pardon aan de kant worden gewezen. En dat blijft zo doorgaan.

Mensen die het paspoort nog moeten zoeken, hun tas/koffer uit de handen laten vallen en iets zoeken en complete opstoppingen veroorzaken. Vorstelijk vermaak dus weer ;-))

Wij zitten op de stoelen 35 A en B en we zitten in het midden naast een WC blok en bij een mega exit en dus veel beenruimte.

Roon wilde graag bij het raampje zitten dus dat mag hij dan ook (hadden we afgesproken) Moet ik stiekem toch een beetje lachen want er zit geen raampje en de beenruimte is beduidend minder omdat de bolling van de deur voor je zit.

Ik zit dus nu met mijn korte pootjes in de hoek, Roontje in het midden en Bruce onze legerman, aan het gangpad. Ik heb de wc’s bij de hand, wel zo ontspannen ivm mijn plasgedrag en maandelijkse perikelen.

We hebben al een colaatje op met wat nootjes en we krijgen zo avondeten. Er zit hier een baby heel erg irritant te huilen dat is wat minder, maar ik heb de koptelefoon maar opgezet en wacht op de film Showtime met Eddy Murphy.  Lachen dus.